Monday, October 31, 2011

Don be afraid Cik Salmah



oit2. lame dh aku x update blog. sbb pe.. aku berhijrah ke London. Selama i kat London..cehh.. tudia. melayu mudah lupa. haha aku balik kmpg. duk sne. besama Opah tersayg..

Selama bersama Opah disana... ade kejadian yg mengingatkan aku ttg aku yg dlu nye. haha aku dlu rock beb.. kdg2 mkn batu. besi. rock beb!haha teruk sgt rock uh. xde la. dlu dkatakan aku seorng yg hati kental keras ah. kdg2 kenyal. sembang dgn sume org mcm bro2 je.. xde nk sy awk... i you.. pantang btl dlm prinsip idop aku.. xde nk jerit2. cm pompuan. jerit cm jantan je aku reti dlu..

tp semakin lame. semakin tipis perasaan, perbuatan dan gerak geri rockiah ni dalam diri aku. mungkin kerana peningkatan umur. atau hormon. haha tp xde ah trus berubah. slow2 benda ni terhakis. mngkin sbb dh boleh dgelar ibu kot. haha kawen pon blom nk gelar ibu. dongeng sungguh!

kembali kepada opah td... satu mlm ni. aku dgr ade benda terbang.. mcm bunyi bee terbang. skli tgk..binatang ape tah yg terbang tu. aku x leh nk psti kan. tibe2. bntg tu terbang ke aku.. mmg menjerit la aku!jantung aku mcm nk trcabut. gile... takot. sumpah dlu aku bkn penakot mcm ni... sume bntg kecik cam tu dlu. aku pijak je.. penoh bwh selipar je dlu.. haha

ade kejadian yg buat aku takot sbnrnye.. Bulan 6 lepas. aku g Taman Negara Pahang. lepas smpai ke sne kami kne tgu hari pg. sbb kami smpai dlm kul 3 4 pg. ade la kumbng taik mane tah terbalik bdn nye. aku cuba nk tlng binatang tu tegak..aq kuihh je la pkai kaki.. bintg tu bley lekat kat kasut aku. mmg terase kaki2 dye yg tajam2. aku sepak2 dye x nk blah. sbb kaki dye dh lekat kat jeans aku.. Aku dh jerit2 ah.yg sepupu sepapat aku tgk aku dh bepusing2 sepah2 bntg tu smbil gelak2.. tu la sbb nye aku dh menjadi fobia dgn binatang2 kecil yg terbang ni..

dlu mase aku rock2 dlu aku slalu kate budak2 yg takot binatang terbang ni jerit2 ni sume gedik. now i know how they feel. geli geleman kot...!

No comments:

Post a Comment